Skip to main content
Announcements
Live today at 11 AM ET. Get your questions about Qlik Connect answered, or just listen in. SIGN UP NOW
cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 
Not applicable

Field with square bracket

Hi..

I am new in qlikview.After loading table data,Some fields are seems to be enclosed with square brackets.I couldn't find out the diffference between fields aith and without square brackets.Please help to understand the significance of square bracket..

Thanks in advance.

Soumya

5 Replies
SunilChauhan
Champion
Champion

sauare bracket are for avaiding space

i mean if u load

with space it will give error

but when u keep in square bracket with space it will run propeerly

Sunil Chauhan
its_anandrjs

Hi,

When ever you load and data from the excel file all the field should be single name like

FieldName, Name, Value.

If there is any space there in between field then qlikview don't recognise it correct so it automatically add like

[Field Name] and etc to the field, so it is a best practice to add [ ] to the field.

Regards,

Anand

Not applicable
Author

Ich werde ab 05.09.2011 nicht im Büro sein. Ich kehre zurück am

23.09.2011.

Ich werde Ihre Nachrichten nach meiner Rückkehr beantworten.

Diese E-Mail kann Betriebs- oder Geschäftsgeheimnisse oder sonstige vertrauliche Informationen enthalten. Sollten Sie diese E-Mail irrtümlich erhalten haben, ist Ihnen eine Verwertung des Inhalts, eine Vervielfältigung oder Weitergabe der E-Mail ausdrücklich untersagt.

Bitte benachrichtigen Sie uns und vernichten Sie die empfangene E-Mail. Vielen Dank!

Not applicable
Author

Ich werde ab 05.09.2011 nicht im Büro sein. Ich kehre zurück am

23.09.2011.

Ich werde Ihre Nachrichten nach meiner Rückkehr beantworten.

Diese E-Mail kann Betriebs- oder Geschäftsgeheimnisse oder sonstige vertrauliche Informationen enthalten. Sollten Sie diese E-Mail irrtümlich erhalten haben, ist Ihnen eine Verwertung des Inhalts, eine Vervielfältigung oder Weitergabe der E-Mail ausdrücklich untersagt.

Bitte benachrichtigen Sie uns und vernichten Sie die empfangene E-Mail. Vielen Dank!

Not applicable
Author

Ich werde ab 05.09.2011 nicht im Büro sein. Ich kehre zurück am

23.09.2011.

Ich werde Ihre Nachrichten nach meiner Rückkehr beantworten.

Diese E-Mail kann Betriebs- oder Geschäftsgeheimnisse oder sonstige vertrauliche Informationen enthalten. Sollten Sie diese E-Mail irrtümlich erhalten haben, ist Ihnen eine Verwertung des Inhalts, eine Vervielfältigung oder Weitergabe der E-Mail ausdrücklich untersagt.

Bitte benachrichtigen Sie uns und vernichten Sie die empfangene E-Mail. Vielen Dank!