Skip to main content
cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 
Not applicable

Expression d'une dimension

Bonjour,

j'ai une source de cette forme

DateN° CommandeArticleQtéPUMontant
20/01/2011124NB1140004000
20/01/2011124NB22300060000
20/01/2011124NB3320006000
20/02/2011125NB1135003500
20/02/2011125NB2132503250

et je souhaite pour chaque article afficher dans un tableau le Min(PU), La Date du Min(PU), le Max(PU), la date du Max(PU)

Je suis d'avoir trouver une solution

A l'aide

5 Replies
swuehl
MVP
MVP

Bon soir,

you can start with something like attached, a straight table with Article as dimension and Min(), Max(), FirstSortedValue() functions used in expressions.

The dates will be correct as long as you don't have the same PU on multiple dates.

Hope this helps,

Stefan

Not applicable
Author

la fonction "FirstSortedValue" ne resoud pas le problème peut être parce que j'ai plusieurs fois le même PU à des date différentes. qui peut lier directement le Min(PU) à la date de ce prix et le Max(PU) à sa date

swuehl
MVP
MVP

You could try attached version #2.

I used advanced aggregation to filter all dates with max resp. min PU for a given article, like:

=concat(aggr(if(only(PU)=max(total<Article> PU),Date), Article,Date),'-')

Not applicable
Author

Là ça marche sauf qu'il affiche l'ensemble des dates du PU MIN et l'ensembledes dates du PU MAX

et curieusement, si dans un cas il y a plusieurs dates pour le PU Min etseule date pour le PU MAX, alors la date du PU Max ne s'affichera pas.

de même s'il ya une seule date pour les deux.

Peut on indiquer dans cette formule que la date la plus récente soitsélectionnée? ou l'inverse

swuehl
MVP
MVP

Not sure if I understood everything (but thanks google translate anyway),

you see all dates for the Max() resp. Min() Value, because we use concat function, if you want to restrict to min or max Date, just use min() or max() instead:

=Date(min(aggr(if(only(PU)=max(total<Article> PU),Date), Article,Date)))