Skip to main content
cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 
Not applicable

Data importeren uit qlikview naar excel

Ik  ben momenteel bezig met het opzetten van een contractenregister. Hierin wil ik ook de prestaties van leveranciers meenemen. Deze gegevens staan in qlikview. Mijn vraag is: kan ik deze linken aan de excelsheet of zou ik dit via een macro kunnen importeren. Zo ja, hoe?

Bij voorbaat dank.

6 Replies
francoiscave
Partner - Creator III
Partner - Creator III

Hi Julian,

You load your data providing from Excel like that :

You need to reload your app to update the application.

François

Peter_Cammaert
Partner - Champion III
Partner - Champion III

Als er niet op een of andere manier gezorgd kan worden dat QlikView deze verwerkte leveranciersgegevens ook exporteert, dan wordt dit vrij lastig. Twee mogelijke trajecten:

  • Maak je contactenregister in qlikview. Biedt niks dan voordelen en wat je kiest kun je ook exporteren
  • Maak een kleine export-QVW die de benodigde informatie verzamelt (je zei er niet bij of die leveranciersinformatie zich in QVW-documenten of QVD-databestanden bevindt) en exporteert naar een voor jou bruikbaar formaat (xlsx)

Mvg,

Peter

Not applicable
Author

Thank you for you reaction,

I want the information to be exported to excel. The information is available in qlikview (qvw). Do you know how to do this by a macro in excel or link the data?

Not applicable
Author

Het register is al opgebouwd in excel, het nu nog omzetten in qlikview kost dan teveel tijd denk ik. Het is een qvw trouwens. Er is ook een knop waarmee ik het naar excel kan kopiëren. Mijn probleem is, deze data moet dan eerst handmatig worden opgehaald. Ik wil dat ik of via een excelmacro qlikview kan openen en bijvoorbeeld de data kopieer of dat deze gegevens gelinkt zijn. Is dit mogelijk?

francoiscave
Partner - Creator III
Partner - Creator III

Jorian

Dutch is not my mother tongue... 😉

Macro is never the best way to do (security failed...).

You can Store a table in different format, not .xls but csv:

STORE <table> INTO C:\temp\table.csv (txt);


See more information in this post : http://community.qlik.com/message/629323#629323

François

Peter_Cammaert
Partner - Champion III
Partner - Champion III

Ok. Dan bekijken we even optie 2.

Als de leveranciersdata al beschikbaar is in een ander QlikView document, dan is het inrichten van een nieuw QVW document dat enkel dient om jouw benodigde gegevens op gezette tijden te exporteren redelijk eenvoudig. Men noemt dit een "headless" document, maw een document zonder User Interface. Stel dat je uit het originele data model een tabel nodig hebt met de naam "LeveranciersInformatie", dan wordt het laad-script van het nieuwe document zo compact als:

BINARY C:\PadNaarHetOrigineleQVWDocument\QVWDocument.qvw;

STORE [LeveranciersInformatie] INTO (txt);

EXIT SCRIPT;

Natuurlijk is dit een flinke vereenvoudiging. Maar plan je een document zoals dit om herladen te worden net nadat het originele QVW bestand werd vernieuwd, dan bevat het CSV-bestand steeds de nieuwste leveranciersinformatie. En een CSV-bestand kun je eenvoudig in je register importeren, eventueel op automatische wijze door middel van een Excel-macro bij het openen van je Workbook.

Mocht er een datamanipulatie nodig zijn die de gegevens verder klaarstoomt voor onmiddellijk gebruik in je Excel Workbook, dan komen die extra statements terecht tussen BINARY en STORE. QlikView is immers een krachtige ETL tool.

Hoe lijkt dit als oplossing?

Peter