Skip to main content
Announcements
Qlik Connect 2024! Seize endless possibilities! LEARN MORE
cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 
Cirdecp007
Creator
Creator

Utiliser une variable pour exclure une liste de filtre

Bonjour,

Sur Qlik Sense, j'utilise une formule (toute simple) : $(=max({<Date=, Year=, Month=,Source={'Facturation'}, Titre_Long=>}Date)) à laquelle je dois ajouter l'exclusion de la quasi totalité des champs (en plus de ceux déjà présents : Date/Year/Month/Titre_Long) pour n'avoir finalement que Source={'Facturation'} et supprimer tous les filtres sélectionnés par l'utilisateur.

Est-il possible d'utiliser une variable vFiltres du type vFiltres = 'Date=, Year=, Month=' pour ensuite l'intégrer dans ma formule de base $(=max({<vFiltres, Source={'Facturation'}, Titre_Long=>}Date)) ? 

Je ne trouve pas la bonne syntaxe pour réaliser cette manipulation.

 

En revanche, j'ai bien réussi à mettre dans une variable l'intégralité de la formule mais ce n'est pas ce que je souhaite obtenir car je vais devoir ajouter par la suite d'autres champs à exclure et cette restriction précise se retrouve dans de nombreuses formules que j'utilise.

Finalement, le but est de ne pas avoir à éditer chaque formule existante pour y ajouter :  NouveauChamp=,

Je vous remercie par avance de votre aide.

2 Solutions

Accepted Solutions
Martijn_W
Contributor III
Contributor III

Hi,

I've used google translate to translate your question, so "Je suis desole" if I misunderstood.

What I think you mean is: Can I use a variable to make a list of the fields I need to exclude from the filters my user can filter on in a set-analysis expression, so I don't have to keep adding fields to all my expressions?

Answer: I have not been able to get this working either, but perhaps this will help you: Instead of excluding filters individually, exclude every field, but the ones you specify. This article should be able to get you on your way:

https://community.qlik.com/t5/QlikView-Documents/Ignore-all-selections-except-some-specific-fields-u...

I hope this helps and Bonne Journee.

View solution in original post

Cirdecp007
Creator
Creator
Author

Thank You.

Pour mon exemple, la solution est donc :

$(=max({$<$(=Concat({1<$Field-={'Source'}>}distinct '['&$Field&']=',',')),Source={'Facturation'}>} Date))

View solution in original post

2 Replies
Martijn_W
Contributor III
Contributor III

Hi,

I've used google translate to translate your question, so "Je suis desole" if I misunderstood.

What I think you mean is: Can I use a variable to make a list of the fields I need to exclude from the filters my user can filter on in a set-analysis expression, so I don't have to keep adding fields to all my expressions?

Answer: I have not been able to get this working either, but perhaps this will help you: Instead of excluding filters individually, exclude every field, but the ones you specify. This article should be able to get you on your way:

https://community.qlik.com/t5/QlikView-Documents/Ignore-all-selections-except-some-specific-fields-u...

I hope this helps and Bonne Journee.

Cirdecp007
Creator
Creator
Author

Thank You.

Pour mon exemple, la solution est donc :

$(=max({$<$(=Concat({1<$Field-={'Source'}>}distinct '['&$Field&']=',',')),Source={'Facturation'}>} Date))