Skip to main content
Announcements
Have questions about Qlik Connect? Join us live on April 10th, at 11 AM ET: SIGN UP NOW
cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 
Not applicable

Pie Chart based on more than one field

Hi there,

I'm trying to draw a pie chart but the dimension I want is actually a list of fields and I want these 15 fields each as a segment of the pie not as a pie within a pie.

The fields I want as sectors are:

([COST_NURSING])

([COST_CONSULTANTS])

([COST_OTHERCLINICALPAY])

([COST_NONCLINICALPAY])

([COST_DRUGS])

([COST_CLINICALSUPPLIES])

([COST_OTHERDIRECTCOSTS])

([COST_ALLIEDHEALTHPROFESSIONALS])

([COST_RADIOLOGY])

([COST_PATHOLOGY])

([COST_THEATRECOSTS

([COST_OTHERSERVICES])

([COST_PROSTHETICS])

([COST_HOTELSERVICES])

([COST_PHARMACY])

In the Expression I have "Cost Breakdown" define as a calculated expression as:

(SUM([COST_NURSING])+SUM([COST_CONSULTANTS])+SUM([COST_OTHERCLINICALPAY])+SUM([COST_NONCLINICALPAY])

+SUM([COST_DRUGS])+SUM([COST_CLINICALSUPPLIES])+SUM([COST_OTHERDIRECTCOSTS])+SUM([COST_ALLIEDHEALTHPROFESSIONALS])+SUM([COST_RADIOLOGY])+SUM([COST_PATHOLOGY])

+SUM([COST_THEATRECOSTS])+SUM([COST_OTHERSERVICES])+SUM([COST_PROSTHETICS])+SUM([COST_HOTELSERVICES])+SUM([COST_PHARMACY]))

I made an group of the fields called "OperationalCosts" but this didn't work as a dimension either.

Can anyone please suggest a solution to my simple pie chart requirement.

Thanks

1 Solution

Accepted Solutions
Not applicable
Author

Try this:

Don't give any dimension.

In Expression:

1st Expression:

=Sum([COST_NURSING])

2nd Expression:

=Sum(COST_CONSULTANTS)

3 Expression:

..........................and so on.

In this way define all ur expressions separately.

Hope u get what u want.

View solution in original post

7 Replies
Or
MVP
MVP

Sounds like you need to set up a crosstable load for this (there may be other ways, but that seems like the easiest thing to do). For details on how crosstable loads work, see the QV reference manual (page 484 in the QV10 manual) - if you can't get that to work, post here and I'll try and help out.

Not applicable
Author

Try this:

Don't give any dimension.

In Expression:

1st Expression:

=Sum([COST_NURSING])

2nd Expression:

=Sum(COST_CONSULTANTS)

3 Expression:

..........................and so on.

In this way define all ur expressions separately.

Hope u get what u want.

Not applicable
Author

Thank you - just what I needed.

Not applicable
Author

Ich werde ab 05.09.2011 nicht im Büro sein. Ich kehre zurück am

23.09.2011.

Ich werde Ihre Nachrichten nach meiner Rückkehr beantworten.

Diese E-Mail kann Betriebs- oder Geschäftsgeheimnisse oder sonstige vertrauliche Informationen enthalten. Sollten Sie diese E-Mail irrtümlich erhalten haben, ist Ihnen eine Verwertung des Inhalts, eine Vervielfältigung oder Weitergabe der E-Mail ausdrücklich untersagt.

Bitte benachrichtigen Sie uns und vernichten Sie die empfangene E-Mail. Vielen Dank!

Not applicable
Author

Ich werde ab 05.09.2011 nicht im Büro sein. Ich kehre zurück am

23.09.2011.

Ich werde Ihre Nachrichten nach meiner Rückkehr beantworten.

Diese E-Mail kann Betriebs- oder Geschäftsgeheimnisse oder sonstige vertrauliche Informationen enthalten. Sollten Sie diese E-Mail irrtümlich erhalten haben, ist Ihnen eine Verwertung des Inhalts, eine Vervielfältigung oder Weitergabe der E-Mail ausdrücklich untersagt.

Bitte benachrichtigen Sie uns und vernichten Sie die empfangene E-Mail. Vielen Dank!

Not applicable
Author

Ich werde ab 05.09.2011 nicht im Büro sein. Ich kehre zurück am

23.09.2011.

Ich werde Ihre Nachrichten nach meiner Rückkehr beantworten.

Diese E-Mail kann Betriebs- oder Geschäftsgeheimnisse oder sonstige vertrauliche Informationen enthalten. Sollten Sie diese E-Mail irrtümlich erhalten haben, ist Ihnen eine Verwertung des Inhalts, eine Vervielfältigung oder Weitergabe der E-Mail ausdrücklich untersagt.

Bitte benachrichtigen Sie uns und vernichten Sie die empfangene E-Mail. Vielen Dank!

Not applicable
Author

Ich werde ab 05.09.2011 nicht im Büro sein. Ich kehre zurück am

23.09.2011.

Ich werde Ihre Nachrichten nach meiner Rückkehr beantworten.

Diese E-Mail kann Betriebs- oder Geschäftsgeheimnisse oder sonstige vertrauliche Informationen enthalten. Sollten Sie diese E-Mail irrtümlich erhalten haben, ist Ihnen eine Verwertung des Inhalts, eine Vervielfältigung oder Weitergabe der E-Mail ausdrücklich untersagt.

Bitte benachrichtigen Sie uns und vernichten Sie die empfangene E-Mail. Vielen Dank!