Skip to main content
cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 
Not applicable

Task Dependencies in QEMC

Hello,

zuerst mal in Deutsch:

Ich habe eine Frage zu den Task Dependencies. Wenn ich das richtig verstehe sind das Abhängigkeiten, die erst nach dem Trigger greifen, bzw eine UND Klausel zwischen diesen beiden.

QEMC.PNG

Beispiel für den Task EK_Analyse_CM_AT+CH. So ist der Trigger aufgebaut.

Trigger.PNG

Normalerweise sollte dieser Task doch erst starten, wenn der Task "EK_Gesamt_Analyse_CM_neu" erfolgreich war UND der Task EK_Analyse_CM_AT beendet ist. ODER?

Es ist aber nun so, dass die alle starten, wenn der Task "EK_Gesamt_Analyse_CM_neu" erfolgreich war. Die Abhänigkeit von einem anderen Task wird vorkommen ignoriert.

Also habe ich entweder ein Verständnisproblem oder es funktioniert nicht wie es soll oder eben anders^^.

Vielleicht kann mir da ja einer einen kurzen Hinweis geben.

Ein paar Infos:

QV 10 SR3

Now i will try in english 😉

I have got a question to the Task Dependencies. The Task Dependencies work with an AND clause, right?

QEMC.PNG

here an Example, how i will use the Dependencies.

Task "EK_Analyse-CM_AT+CH"

Trigger.PNG

Normally the Task "EK_Analyse-CM_AT+CH" should start after the Task "EK_Analyse_CM_AT" was successful finished.

Now all the Tasks start at the same time, when the Task "EK_Gesamt_Analyse_CM_neu" finished successful. The Dependencies are ignored.

Did i unterstand the dependencies wrong or did they don't work oder different.

Perhaps someone can give me a hint 😉

Our System:

QV 10 SR3

2 Replies
Not applicable
Author

Hi,

I'm having the exact same issue, did you ever find a solution to your problem?

Thanks,

Nick

Not applicable
Author

In your QEMC go to Current triggers for  "EK_Analyse-CM_AT+CH" and there configure trigger as run on successful completion of "EK_Analyse_CM_AT"