Skip to main content
Announcements
Have questions about Qlik Connect? Join us live on April 10th, at 11 AM ET: SIGN UP NOW
cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 
Not applicable

Clé synthétique entre 2 tables de faits

Bonjour,

J'ai un problème concernant les tables de faits:

J'ai 2 tables de faits dans mon modèle

Table 1: Id1, Id2, Id3, Quantité

Table 2:  Id1, Id2, Id3, Id4, Quantité

J'ai un niveau de granularité plus fin dans la table 2 (Id4) pour la quantité et les 3 premiers champs sont communs aux 2 tables

et des dimensions

Dim 1: Id1

Dim 2: Id2

Dim 3: Id3

Dim 4: Id4

Le problème est que j'ai une clé synthétique avec des jointures entre les 2 tables de faits et les 4 dimensions.

Comment faire pour l'éliminer?

On m'a parlé de créer un table pivot faisant le lien entre tout ça, mais là je sèche, avez une idée?

Merci

4 Replies
maxgro
MVP
MVP

from your model (2 tables with id only and 2 measures with the same name) is a bit difficult to say

- if the tables have the same measure (Quantitè), such as order header and order detail you can use the more granular (Table2) in QlikView as the other will return the same Quantitè

- if not, I think is better to rename the Quantitè in one of the 2 tables, so you only have 3 common dimensions with a synthetic key; how to manage this?

Synthetic Keys

http://community.qlik.com/message/377593#377593

Concatenate vs Link Table

Not applicable
Author

Merci Massimo

Oui je peux renommer quantité de la table 1 en quantité1 et quantité de la table 2 en quantité2

Cependant j ai toujours le problème que 3 id sont semblables entre les 2 tables.  Avez vous une idée pour éviter cette clé synthétique entre les tables et dimensions?

Merci

maxgro
MVP
MVP

Syn key is not always a problem (read the link I posted).

I think you have a model like this and IMHO this is an acceptable model in Qlik.

If you can, post a small example of your real data (not Id1, ....) and of your problem (is there a reason you want to remove syn keys?).

1.png

Not applicable
Author

Oui j'ai exactement ce modèle, du coup je vais suivre vos conseils et laisser comme ça

Merci pour votre réponse