4 Replies Latest reply: Aug 12, 2015 3:08 AM by Peter Brettschneider RSS

Condition for the calculation (Bedingung für die Berechnung)

Peter Brettschneider

Good Morning,

A relatively simple problem, but I puzzle now for some time on the solution:

I have read for a surgical project Dunning. Linked to the open items to records arise with or without the dunning levels.

If a customer has not received a reminder, the dunning level field in the table is empty. In my table box it is with - display.

Now I want that if only one customer has been selected with empty dunning level, the error message "This customer was never warned" appears and no data (customer number, name etc.) is displayed.

As always, I have to the "condition for calculation" field used with the proven formula:

GetFieldSelections (Mahnstufentyp, ',') ....... worked.

I GetFieldSelections (Mahnstufentyp, ',') = '' trying or <> 0 or = '-' but none of it works.

= '-' Always displays an error message and no records.

If someone could please save my Knobelei me with an idea ....

Thank you

Peter

Translated with Google Translate - Qlik Community Administrative Team

Guten Morgen,

ein relativ simples Problem, aber ich knobel jetzt schon länger an der Lösung:

Ich habe für ein OP-Projekt Mahndaten eingelesen. Verknüpft mit den offenen Posten ergeben sich Datensätze mit oder ohne Mahnstufen.

Wenn ein Kunde keine Mahnung erhalten hat, ist das Feld Mahnstufe in der Tabelle leer. In meiner Tabellenbox wird es mit - angezeigt.

Jetzt möchte ich, dass wenn nur ein Kunde mit leerer Mahnstufe gewählt worden ist, die Fehlermeldung "Dieser Kunde wurde noch nie gemahnt" erscheint und kein Datensatz (Kundennummer, Name etc.) angezeigt wird.

Wie immer habe ich dazu das Feld "Bedingung für die Berechnung" genutzt und mit der erprobten Formel:

GetFieldSelections(Mahnstufentyp,',') ....... gearbeitet.

Ich habe GetFieldSelections(Mahnstufentyp,',') =' ' versucht, oder <>0 oder ='-' aber nichts davon funktioniert.

='-' zeigt immer eine Fehlermeldung und überhaupt keine Datensätze an.

Wenn mich bitte jemand von meiner Knobelei mit einer Idee erlösen könnte....

Danke

Peter