7 Replies Latest reply: Mar 15, 2017 4:19 AM by Sunny Talwar RSS

Reemplazar Nulos en una Expresión

Daniel Martinez Perez

Hola,

Tengo la siguiente expresión:

NUM (SUM({<[COUNTRY DQ] = {'ESPAÑA'}, [BUSINESS DB DQ]= {'CREDIT'}>}[INDEX DATA Q]),'#,%')

Y quiero que cuando sea 0, me ponga N/A.

He intentando lo siguiente pero no funciona:

=if(IsNull(NUM (SUM({<[COUNTRY DQ] = {'ESPAÑA'}, [BUSINESS DB DQ]= {'CREDIT'}>}[INDEX DATA Q]),'#,%')), 'N/A', NUM (SUM({<[COUNTRY DQ] = {'ESPAÑA'}, [BUSINESS DB DQ]= {'CREDIT'}>}[INDEX DATA Q]),'#,%'))

Tb he intentado formular en el script que para todos los valores que haya nulos me ponga N/A:

NullAsValue *;

SET NullValue='N/A';

Como debería hacerlo?? Lo más correcto me parece modificar en el script para que me sirva para todas mis expresiones.

Gracias,

----------------------------------------------------ENGLISH-------------------------------------------------------------------------------------------

I have the following expression:

NUM (SUM ({<[COUNTRY DQ] = {'SPAIN'}, [BUSINESS DB DQ] = {'CREDIT'}}} [INDEX DATA Q], '#,%')

And I want it to be 0 when I get N / A.

I'm trying the following but it does not work:

=if(IsNull(NUM (SUM({<[COUNTRY DQ] = {'ESPAÑA'}, [BUSINESS DB DQ]= {'CREDIT'}>}[INDEX DATA Q]),'#,%')), 'N/A', NUM (SUM({<[COUNTRY DQ] = {'ESPAÑA'}, [BUSINESS DB DQ]= {'CREDIT'}>}[INDEX DATA Q]),'#,%'))

I tried to formulate in the script that for all values that have been null and I put N / A:

NullAsValue *;
      SET NullValue = 'N / A';

What can I do? The most correct thing seems to me to modify in the script so that it serves me for all the expressions.

Thanks