Unlock a world of possibilities! Login now and discover the exclusive benefits awaiting you.
Hello everybody!
I'm sharing a post I made on LinkedIn: Real-Time Recharge Monitoring
en:
Anyone working with Qlik Cloud knows it’s a powerful BI platform, but there’s a common challenge: there is no centralized, real-time view of all reloads in the tenant, like we have with the QMC in on-premise environments.
Feeling this pain in my daily work, I developed a real-time reload monitoring tool for Qlik Cloud, focused on operational efficiency and faster incident response.
With this tool, I can, from a single screen:
- Quickly identify reload errors and failures
- Reduce the response time to incidents
- Minimize the impact on business-critical dashboards
- Increase trust and reliability in BI deliveries for stakeholders
If you’re facing the same challenge and would like to implement more accurate monitoring, reduce dashboard downtime, and extend Qlik Cloud’s native capabilities in your environment, feel free to reach out. I’d be happy to share my experience and help with the implementation.
pt:
Estou compartilhando uma publicação que fiz no LinkedIn: Monitoramento de Recarga em Tempo Real
Quem usa Qlik Cloud sabe como ele é uma plataforma de BI poderosa, mas também já deve ter passado por isso: falta uma visão centralizada e em tempo real de todas as recargas do tenant, como temos no QMC no ambiente on-premise.
Sentindo essa dor no meu dia a dia, desenvolvi uma ferramenta de monitoramento de recargas em tempo real para o Qlik Cloud com foco em ganho operacional e rapidez na resposta a falhas.
Hoje consigo, em uma única tela:
- Identificar rapidamente erros e falhas de recarga
- Reduzir o tempo de resposta da equipe em incidentes
- Mitigar o impacto em painéis críticos para o negócio
- Dar mais confiabilidade às entregas de BI para as áreas usuárias
Se você também sente essa dificuldade e gostaria de implementar um monitoramento mais preciso, reduzindo o tempo de indisponibilidade dos seus dashboards e estendendo as funcionalidades do Qlik Cloud no seu ambiente, entre em contato comigo. Terei prazer em compartilhar a experiência e ajudar na implementação.