Do not input private or sensitive data. View Qlik Privacy & Cookie Policy.
Skip to main content

Announcements
Join us in Zurich on Sept 24th for Qlik's AI Reality Tour! Register Now
cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 
Gustavo_Satler
Contributor
Contributor

Error while moving file to qix-datafiles

Olá,

Na empresa onde trabalho estamos fazendo testes para migrar nossos serviços de Qlik Sense e Qlik View para o Qlik Cloud, porém temos conectores ODBC criados no sense, os mesmos não possuem driver para a criação dele no Cloud, sendo assim estamos utilizando o Qlik Data Transfer a fim de transferir os arquivos .QVD para a cloud, porém ao iniciar o processo de upload ocorre o seguinte erro: "Error while moving file to qix-datafiles", como esta sendo a primeira vez que estou utilizando esta aplicação, a minha duvida é a seguinte, alguém já pegou esse erro? O que posso fazer para contornar?

Desde já agradeço a atenção.

Labels (3)
1 Solution

Accepted Solutions
Akshesh_Patel
Support
Support

Hello,

For Qlik Data Transfer QVD files are temporarily stored in C:\ProgramData\Qlik\DataTransfer\DataUpload\qixdata. After uploading, they are deleted from this location. 

please make sure to have the read/write permission for the location. In addition, please restart the QDT services and see if that makes any difference. 

Thank you

Akki

View solution in original post

2 Replies
Akshesh_Patel
Support
Support

Hello,

For Qlik Data Transfer QVD files are temporarily stored in C:\ProgramData\Qlik\DataTransfer\DataUpload\qixdata. After uploading, they are deleted from this location. 

please make sure to have the read/write permission for the location. In addition, please restart the QDT services and see if that makes any difference. 

Thank you

Akki

Gustavo_Satler
Contributor
Contributor
Author

Great,

It's working now, thanks for your answer.