Unlock a world of possibilities! Login now and discover the exclusive benefits awaiting you.
Hi Experts,
I have tried to ignoring the fields in the set modifiers, but not able to ignore the field values in the set analysis in textbox.
Please find the below textbox expression
=MinString({<Field1=, Field2=>} Aggr(If($(eAverageTimeToOpenEmail) = vMinAverageTimeToOpenEmailDay, WeekDay), WeekDay))
& ' ('&
Aggr(If( Min({<Field1=, Field2=>} Aggr($(vAverageTimeToOpenEmail), WeekDay ,EmailFirstOpenTimeHour)) = vMinAverageTimeToOpenEmailbyHour, EmailFirstOpenTimeHour), EmailFirstOpenTimeHour)
& ') '&
'(' & Num(vMinAverageTimeToOpenEmailDay, '#,##0.0') & ' Days)'
Kindly find above expression variable expressions.
1. eAverageTimeToOpenEmail = Avg({<Field1=, Field2=, OpenedFlag={'Y'},SentEmailStatus={'Delivered'}, EmailActivityType={'Opened'}>} EmailOpenDuration)
2. vMinAverageTimeToOpenEmailDay = Min({<Field1=, Field2=>}Aggr($(vAverageTimeToOpenEmail), WeekDay))
3. vMinAverageTimeToOpenEmailbyHour=Min({<Field1=, Field2=>}Aggr($(vAverageTimeToOpenEmail), WeekDay ,EmailFirstOpenTimeHour))
kindly help me. Thanks a lot.!
Best Regards,
MR.
Since you only get only one value you can use Only() it will work.
=Only({<Field1=, Field2=>} Aggr(If($(eAverageTimeToOpenEmail) = vMinAverageTimeToOpenEmailDay, WeekDay), WeekDay))
Regards,
Jagan.
Try this
=MinString({<Field1=, Field2=>} Aggr(If($(eAverageTimeToOpenEmail) = vMinAverageTimeToOpenEmailDay, Only({<Field1=, Field2=>} WeekDay)), WeekDay))
& ' ('&
Only({<Field1=, Field2=>} Aggr(If( Min({<Field1=, Field2=>} Aggr($(vAverageTimeToOpenEmail), WeekDay ,EmailFirstOpenTimeHour)) = vMinAverageTimeToOpenEmailbyHour, Only({<Field1=, Field2=>} EmailFirstOpenTimeHour)), EmailFirstOpenTimeHour))
& ') '&
'(' & Num(vMinAverageTimeToOpenEmailDay, '#,##0.0') & ' Days)'
Hello,
I haven't checked your set yet but I have noticed a difference in two variables.
vAverageTimeToOpenEmail
eAverageTimeToOpenEmail
I hope this is a typo in the community not in the app.
Hi Vamsee,
Thanks for the reply.
Sorry for the typo error. Yes, both variables are same only.
Best Regards,
MR
Hi Sunny,
Thanks a lot for the reply.
We tried the same way but still it's not working as expected. It's working for Field1 when is select in filter, but it didn't work for all the cases of field1 or field2 selections. Like if my field1&2 values is in excluded then it's showing as null other wise it's showing the weekday.
Please suggest.
Best Regards,
MR
May be a sample might help see the issue
Hi MR,
I think it is the problem with the MinString().
Regards,
Jagan.
Since you only get only one value you can use Only() it will work.
=Only({<Field1=, Field2=>} Aggr(If($(eAverageTimeToOpenEmail) = vMinAverageTimeToOpenEmailDay, WeekDay), WeekDay))
Regards,
Jagan.
Jagan - What would be the problem with MinString? Not sure I understand why when Only works, MinString doesn't work?