Skip to main content
Announcements
Qlik Connect 2024! Seize endless possibilities! LEARN MORE
cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 
Not applicable

indicators

good morning,

I have a problem with the calculation of turnover indicators as receivables, payables and inventories; what happens is that for example the formula for inventory turnover (inventory duration) is (day period / rotation period), and I want to make the monthly calculation, so when gender expression, the day are fixed for example, 30 / X, but over the next month remains the expression 30 / Y, as associate not change the expression by the term first day that correspond, not if I am persuaded, tables I can not change, so I can not add the number of days to excel, I associate from QlikView. Beforehand, I appreciate your help!


Buenas,

Tengo un problema con el calculo de indicadores como rotación de cuentas por cobrar, cuentas por pagar y de inventarios; lo que sucede es que por ejemplo la formula de la rotación de inventarios(duración de inventario) es (Días del periodo/ rotación del periodo), y me interesa hacer el calculo mensual, por lo que cuando genero la expresión, los día quedan fijos, por ejemplo, 30/X, pero al pasar al mes siguiente la expresión se mantiene como 30/Y, no se como asociar que la expresión cambie el termino primero por los días que corresponden, no se si me doy a entender, las tablas no las puedo modificar, por lo que no puedo agregar la cantidad de días al excel, debo asociarlo desde qlikview. De antemano, agradezco su ayuda !

0 Replies