Do not input private or sensitive data. View Qlik Privacy & Cookie Policy.
Skip to main content

Announcements
Qlik Open Lakehouse is Now Generally Available! Discover the key highlights and partner resources here.
cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 
Not applicable

indicators

good morning,

I have a problem with the calculation of turnover indicators as receivables, payables and inventories; what happens is that for example the formula for inventory turnover (inventory duration) is (day period / rotation period), and I want to make the monthly calculation, so when gender expression, the day are fixed for example, 30 / X, but over the next month remains the expression 30 / Y, as associate not change the expression by the term first day that correspond, not if I am persuaded, tables I can not change, so I can not add the number of days to excel, I associate from QlikView. Beforehand, I appreciate your help!

Buenas,

Tengo un problema con el calculo de indicadores como rotación de cuentas por cobrar, cuentas por pagar y de inventarios; lo que sucede es que por ejemplo la formula de la rotación de inventarios(duración de inventario) es (Días del periodo/ rotación del periodo), y me interesa hacer el calculo mensual, por lo que cuando genero la expresión, los día quedan fijos, por ejemplo, 30/X, pero al pasar al mes siguiente la expresión se mantiene como 30/Y, no se como asociar que la expresión cambie el termino primero por los días que corresponden, no se si me doy a entender, las tablas no las puedo modificar, por lo que no puedo agregar la cantidad de días al excel, debo asociarlo desde qlikview. De antemano, agradezco su ayuda !

0 Replies