Skip to main content
Announcements
Have questions about Qlik Connect? Join us live on April 10th, at 11 AM ET: SIGN UP NOW
cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 
grazielegretter
Contributor III
Contributor III

Lista que seleciona objeto do Contêiner

Olá, sou nova no Qlik e não sei se há como fazer o que preciso.

Abaixo detalharei.

Tenho um contêiner, que contém outros objetos(Gráficos dinâmicos), minha pergunta/dúvida é, há como através de um campo Lista, ou botão ter uma opção que eu pudesse selecionar o Gráfico dinâmico 2(por exemplo) sem precisar ir na caixa de seleção do contêiner? ( no desenvolvimento de software eu saberia como resolver fácil a questão).

Dessa forma ficaria mais dinâmico para o usuário poder selecionar o que gostaria de visualizar, sem que eu precise mexer nas estrutura de como está hoje esses gráficos(sem inclusões de if's nas expressões)

1 Solution

Accepted Solutions
elvis_schwarz
Creator
Creator

Olá Graziele,

Provavelmente você conseguirá respostas mais rápidas na Qlik Community Brasil para duvidas em Português Br.

Sobre sua dúvida você pode atribuir valores a esta lista (1,2,3,4,5) e no container em Mostrar Condição você exibe o objeto se for igual ao valor atribuído a lista

View solution in original post

2 Replies
Maria_Halley
Support
Support

@grazielegretter 

I'm adding a translation since most people here Portuguese. I will also move this post to the App develement board.

Hi, I'm new to Qlik and I don't know if I can do what I need to do.

Below I will detail.

I have a container, which contains other objects (PivotCharts), my question/doubt is, is there how through a List field, or button to have an option that I could select PivotChart 2 (for example) without needing to go to the box container selection? (in software development I would know how to solve the issue easily).

That way it would be more dynamic for the user to be able to select what they would like to see, without me having to mess with the structure of how these charts are today (without including if's in the expressions)

 

elvis_schwarz
Creator
Creator

Olá Graziele,

Provavelmente você conseguirá respostas mais rápidas na Qlik Community Brasil para duvidas em Português Br.

Sobre sua dúvida você pode atribuir valores a esta lista (1,2,3,4,5) e no container em Mostrar Condição você exibe o objeto se for igual ao valor atribuído a lista