Unlock a world of possibilities! Login now and discover the exclusive benefits awaiting you.
Hi All,
Question: Below is the input table having following 3 fields.
I have to show min sum value, aggregated based on the Class field.
From the Class which is giving min sum value, i have to find out two min values showing the country name along with the value.
I want to show following result.
Please guide me how do we achieve this.
Thanks!!!!
try this expression
FirstSortedValue(Class,aggr(sum(Value),Class)) & chr(10) &
min({<Class={"$(=FirstSortedValue(Class,aggr(sum(Value),Class)))"}>}Value) & ' ' &
FirstSortedValue(Country, aggr(min({<Class={"$(=FirstSortedValue(Class,aggr(sum(Value),Class)))"}>}Value) ,Class,Country))& chr(10) &
FirstSortedValue(aggr(min({<Class={"$(=FirstSortedValue(Class,aggr(sum(Value),Class)))"}>}Value),Class,Country) ,
aggr(min({<Class={"$(=FirstSortedValue(Class,aggr(sum(Value),Class)))"}>}Value),Class,Country),2) & ' ' &
FirstSortedValue(Country,aggr(min({<Class={"$(=FirstSortedValue(Class,aggr(sum(Value),Class)))"}>}Value),Class,Country),2)
Do you want this logic in script?
How about v222??
try this expression
FirstSortedValue(Class,aggr(sum(Value),Class)) & chr(10) &
min({<Class={"$(=FirstSortedValue(Class,aggr(sum(Value),Class)))"}>}Value) & ' ' &
FirstSortedValue(Country, aggr(min({<Class={"$(=FirstSortedValue(Class,aggr(sum(Value),Class)))"}>}Value) ,Class,Country))& chr(10) &
FirstSortedValue(aggr(min({<Class={"$(=FirstSortedValue(Class,aggr(sum(Value),Class)))"}>}Value),Class,Country) ,
aggr(min({<Class={"$(=FirstSortedValue(Class,aggr(sum(Value),Class)))"}>}Value),Class,Country),2) & ' ' &
FirstSortedValue(Country,aggr(min({<Class={"$(=FirstSortedValue(Class,aggr(sum(Value),Class)))"}>}Value),Class,Country),2)
@kushal chawda
Thanks for the solution. Its working as expected.
Glad to help