Do not input private or sensitive data. View Qlik Privacy & Cookie Policy.
Skip to main content

Announcements
Join us to spark ideas for how to put the latest capabilities into action. Register here!
cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 
ecolomer
Master II
Master II

Set Analysis & Aggr problem

Hi,

I have a table that presents:

Customers who have had

• sales in 2016,
  • which had in 2015 (same period),
  • sales in 2016 and
  • sales in 2015 and
  • I want to get (the data shown are not well) a column with customers who increased and customers who have decreased their sales volume more than on e% that you can choose value (vVaria)

Attached file qvp_prueba.png

Formula in Suben for Acumulated are:

• =Sum(if(aggr(Sum({<Año={$(AñoActual)}, Mes={'<=$(MesActual)'}>} imVentaTAM)  -  (1+vVaria) * Sum({<Año={$(AñoAnterior)}, Mes={'<=$(MesActual)'}>} imVentaTAM), Cliente) >0, 1,0))

Saludos,

Enrique

3 Replies
swuehl
MVP
MVP

I think you need to filter customers using an outer aggregation set analysis that made sales in both years, something like

=Sum( {<Cliente = {"=Sum({<Año={$(AñoActual)}, Mes={'=$(MesActual)'}>} imVentaTAM) >0 AND Sum({<Año={$(AñoAnterior)}, Mes={'=$(MesActual)'}>} imVentaTAM)>0"} >}

aggr(If(

Sum({<[Año]={$(AñoActual)}, Mes={'=$(MesActual)'}>} imVentaTAM)  -  (1+vVaria) * Sum({<[Año]={$(AñoAnterior)}, Mes={'=$(MesActual)'}>} imVentaTAM)>0,1,0), Cliente)

)

ecolomer
Master II
Master II
Author

I try with this:

=Sum({<Año={$(AñoActual), $(AñoAnterior)}, Mes={'<=$(MesActual)'}>}

if(aggr(Sum({<Año={$(AñoActual)}, Mes={'<=$(MesActual)'}>} imVentaTAM)  - 

(1+vVaria) * Sum({<Año={$(AñoAnterior)}, Mes={'<=$(MesActual)'}>} imVentaTAM), Cliente) >0, 1,0)

)

¿is equivalent?  or changing AND by OR in your expresion. But I have diferent valors in each option

swuehl
MVP
MVP

No, I don't think it's equivalent (and you also get different results, right?).