Skip to main content
Announcements
Qlik Connect 2024! Seize endless possibilities! LEARN MORE
cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 
Not applicable

Version d'évaluation bridée ou non ?

Bonjour,

J'ai téléchargé et utilisé votre version de démo QlickView et j'ai ce message qui s'affiche :
"Votre installation de QlikView a dépassé le nombre maximum de recouvrement de documents autorisé pour une licence d'Edition Personnelle. Pour continuer à utiliser QlikView vous devrez acheter une licence complète QlickView. S'il vous plaît contacter votre bureau de vente QlikView local, dont la liste peut être trouvé sur www.qlik.com"

Je ne comprends pas ce message car il est indiqué sur le site : "QlikTech vous invite à télécharger QlikView 9-pas un produit d'essai, mais une version complète de notre plate-forme d'analyse puissante."
ou "Si vous n'avez pas encore acquis de licence QlikView, QlickView Desktop fonctionnera sous un mode Personal Edition. Vous disposez de toutes les capacités de QlickView Desktop pour créer des documents
..."

La version téléchargeable gratuitement est-elle bridé ou non ?

Comment puis-je faire pour récupérer les développements effectués ?

Cordialement

D. TREBOSC

4 Replies
Not applicable
Author

Début de réponse ici : http://community.qlik.com/forums/p/17580/68959.aspx#68959 par Jason Long :

Patric,

Thanks for considering QlikView for your business' BI solution.

While I don't have the exact license wording in front of me, here are some bullet points about QlikView 9.0 Personal Edition that should answer your questions:

  • QlikView 9.0 Personal Edition (QV9PE) is a free download, with no time limits or reduced application development functionality
  • QV9PE is for developing local documents only.
  • Documents created in an instance of QV9PE can only be opened and modified by that instance of the software OR by a full licensed edition of QlikView Developer.

Donc il n'y a normalement aucune limitation d'usage .....

Not applicable
Author

Bonjour,

This error message should happens only with document opened more than four times with different Personnal edition licences, is it the case ?

Rgds,

Sébastien

Not applicable
Author

It seems there is a bug that appears in some cases:

http://community.qlik.com/forums/p/21736/83161.aspx#83161

Not applicable
Author

Exactly my problem.

I only use one computer to open this qvw.

I will send a message to John Trigg to reset the QVW.

Thanks !

David