Do not input private or sensitive data. View Qlik Privacy & Cookie Policy.
Skip to main content

Announcements
Qlik Open Lakehouse is Now Generally Available! Discover the key highlights and partner resources here.
cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 
raoh
Contributor
Contributor

TjavaFlex output issue

Hello,

Below you can see the result of a query, with list of date in string

.-----------+------------+-----------------------------------------------------------------+----------------------------+-----------------------------.
|                                                                            tLogRow_2                                                                |
|=----------+------------+-----------------------------------------------------------------+----------------------------+----------------------------=|
|editorName |ProductName |end_date_resorption_versions                                     |end_date_supported_versions |end_date_recommended_versions|
|=----------+------------+-----------------------------------------------------------------+----------------------------+----------------------------=|
|EditorA    |PN_A	 |31/03/2017,31/03/2017,31/03/2017,31/03/2017,31/03/2017,31/03/2017|null                        |null                         |
|EditorA    |PN_A	 |30/06/2024                                                       |null                        |30/06/2024                   |
|EditorA    |PN_A	 |30/11/2020,30/06/2017                                            |null                        |null                         |
|EditorA    |PN_A	 |null                                                             |30/06/2024                  |null                         |
|EditorA    |PN_A        |null                                                             |null                        |null                         |
|EditorA    |PN_A	 |30/11/2020,30/11/2020                                            |null                        |null                         |
|EditorB    |PN_B	 |18/05/2017,31/03/2017,31/01/20                                   |null                        |null                         |
|EditorB    |PN_B	 |03/06/2024                                                       |01/02/2020                  |30/06/2024                   |
|EditorB    |PN_B	 |23/12/2014			                                   |null                        |null                         |
|EditorB    |PN_B	 |null                                                             |01/02/2020                  |30/06/2020                   |
|EditorB    |PN_B	 |null                                                             |null                        |null                         |
|EditorB    |PN_B	 |12/12/2012,31/12/2020                                            |null                        |13/01/2020                   |
'-----------+------------------------+-----------------------------------------------------+----------------------------+-----------------------------'

Here's the result I want to get :

.-----------+------------------------+-----------------------------------------------------------------+-------------.
|                                                                            tLogRow_10                               |
|=----------+------------------------+-----------------------------------------------------------------+-------------=|
|editorName |ProductName  |end_date_resorption_versions   |end_date_supported_versions |end_date_recommended_versions|
|=----------+-------------+-------------------------------+----------------------------+----------------------------=|
|EditorA    |PN_A	  |31/03/2017		          |30/06/2024		       |30/06/2024 		     |
|EditorB    |PN_B         |31/01/2012                     |01/02/2020		       |13/01/2020 		     |
'-----------+-------------+-------------------------------+----------------------------+-----------------------------'

I want for each column find the min date.

12 rows in input -> 2 rows in outputs

My approach is this:
First, by column, I store all the values in an array
In a second step, I convert the dates which are in STRING to DATE.
In a third step, I retrieve for each column the date min.

0683p000009Ma83.png

So i to try to get the result i wanted : i used tJavaFlex

Start code :

SimpleDateFormat sdf = new SimpleDateFormat("dd/MM/yyyy");

// Array for end_date_resorption_versions
List<String> myStringList_edrv = new ArrayList<>();
List<Date> dates = new ArrayList<>();

// Array for end_date_supported_versions
List<String> myStringList_edsv = new ArrayList<>();
List<Date> dates_edsv = new ArrayList<>();

// Array for end_date_recommended_versions
List<String> myStringList_edrev = new ArrayList<>();
List<Date> dates_edrev = new ArrayList<>();

Main code

if (row4.end_date_resorption_versions == null ){
		row4.end_date_resorption_versions  = "31/12/2099";
	}
if (row4.end_date_supported_versions == null ){		
		row4.end_date_supported_versions   = "31/12/2099";
	}
if (row4.end_date_recommended_versions == null) {
		row4.end_date_recommended_versions = "31/12/2099";
	}

// populating data : end_date_resorption_versions
myStringList_edrv.addAll(Arrays.asList(row4.end_date_resorption_versions.split(",")));

// populating data : end_date_supported_versions
myStringList_edsv.addAll(Arrays.asList(row4.end_date_supported_versions.split(",")));

// populating data : end_date_recommended_versions
myStringList_edrev.addAll(Arrays.asList(row4.end_date_recommended_versions.split(",")));

// For => end_date_resorption_versions
for (String ListOfDateString : myStringList_edrv) {
			dates.add(sdf.parse(ListOfDateString));
	}
	// For end_date_supported_versions
for (String ListOfDateString_edsv : myStringList_edsv) {
			dates_edsv.add(sdf.parse(ListOfDateString_edsv));
	}
	// For end_date_recommended_versions
for (String ListOfDateString_edrev : myStringList_edrev) {
			dates_edrev.add(sdf.parse(ListOfDateString_edrev));
			}

End Code

// Output row

// getDate min end_date_resorption_versions
	Date minDate = Collections.min(dates);
	String strDate = sdf.format(minDate);
        System.out.println(" getDate min end_date_resorption_versions : "+strDate);	

// getDate min end_date_supported_versions
	Date minDate_edsv = Collections.min(dates_edsv);
	String strDate_edsv = sdf.format(minDate_edsv);
       System.out.println(" getDate min end_date_supported_versions : "+strDate_edsv);

// getDate min end_date_recommended_versions
	Date minDate_edrev = Collections.min(dates_edrev);
	String strDate_edrev = sdf.format(minDate_edrev);
        System.out.println(" getDate min end_date_recommended_versions : "+strDate_edrev);	
// 

row6.end_date_resorption_versions 	= strDate;
row6.end_date_supported_versions	= strDate_edsv;
row6.end_date_recommended_versions	= strDate_edrev;
System.out.println(" THE END " );

And When I run the job, here's the result.

I get what I want when I put "System.out.println", but my output is like my input...

0683p000009Ma88.png

at the limit if I had the same values in the columns, I could use a tAggregateRow to have only a single row

where i'm wrong ?

Regards

Labels (3)
0 Replies