Do not input private or sensitive data. View Qlik Privacy & Cookie Policy.
Skip to main content

Announcements
Join us in NYC Sept 4th for Qlik's AI Reality Tour! Register Now
cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 
raoh
Contributor
Contributor

TjavaFlex output issue

Hello,

Below you can see the result of a query, with list of date in string

.-----------+------------+-----------------------------------------------------------------+----------------------------+-----------------------------.
|                                                                            tLogRow_2                                                                |
|=----------+------------+-----------------------------------------------------------------+----------------------------+----------------------------=|
|editorName |ProductName |end_date_resorption_versions                                     |end_date_supported_versions |end_date_recommended_versions|
|=----------+------------+-----------------------------------------------------------------+----------------------------+----------------------------=|
|EditorA    |PN_A	 |31/03/2017,31/03/2017,31/03/2017,31/03/2017,31/03/2017,31/03/2017|null                        |null                         |
|EditorA    |PN_A	 |30/06/2024                                                       |null                        |30/06/2024                   |
|EditorA    |PN_A	 |30/11/2020,30/06/2017                                            |null                        |null                         |
|EditorA    |PN_A	 |null                                                             |30/06/2024                  |null                         |
|EditorA    |PN_A        |null                                                             |null                        |null                         |
|EditorA    |PN_A	 |30/11/2020,30/11/2020                                            |null                        |null                         |
|EditorB    |PN_B	 |18/05/2017,31/03/2017,31/01/20                                   |null                        |null                         |
|EditorB    |PN_B	 |03/06/2024                                                       |01/02/2020                  |30/06/2024                   |
|EditorB    |PN_B	 |23/12/2014			                                   |null                        |null                         |
|EditorB    |PN_B	 |null                                                             |01/02/2020                  |30/06/2020                   |
|EditorB    |PN_B	 |null                                                             |null                        |null                         |
|EditorB    |PN_B	 |12/12/2012,31/12/2020                                            |null                        |13/01/2020                   |
'-----------+------------------------+-----------------------------------------------------+----------------------------+-----------------------------'

Here's the result I want to get :

.-----------+------------------------+-----------------------------------------------------------------+-------------.
|                                                                            tLogRow_10                               |
|=----------+------------------------+-----------------------------------------------------------------+-------------=|
|editorName |ProductName  |end_date_resorption_versions   |end_date_supported_versions |end_date_recommended_versions|
|=----------+-------------+-------------------------------+----------------------------+----------------------------=|
|EditorA    |PN_A	  |31/03/2017		          |30/06/2024		       |30/06/2024 		     |
|EditorB    |PN_B         |31/01/2012                     |01/02/2020		       |13/01/2020 		     |
'-----------+-------------+-------------------------------+----------------------------+-----------------------------'

I want for each column find the min date.

12 rows in input -> 2 rows in outputs

My approach is this:
First, by column, I store all the values in an array
In a second step, I convert the dates which are in STRING to DATE.
In a third step, I retrieve for each column the date min.

0683p000009Ma83.png

So i to try to get the result i wanted : i used tJavaFlex

Start code :

SimpleDateFormat sdf = new SimpleDateFormat("dd/MM/yyyy");

// Array for end_date_resorption_versions
List<String> myStringList_edrv = new ArrayList<>();
List<Date> dates = new ArrayList<>();

// Array for end_date_supported_versions
List<String> myStringList_edsv = new ArrayList<>();
List<Date> dates_edsv = new ArrayList<>();

// Array for end_date_recommended_versions
List<String> myStringList_edrev = new ArrayList<>();
List<Date> dates_edrev = new ArrayList<>();

Main code

if (row4.end_date_resorption_versions == null ){
		row4.end_date_resorption_versions  = "31/12/2099";
	}
if (row4.end_date_supported_versions == null ){		
		row4.end_date_supported_versions   = "31/12/2099";
	}
if (row4.end_date_recommended_versions == null) {
		row4.end_date_recommended_versions = "31/12/2099";
	}

// populating data : end_date_resorption_versions
myStringList_edrv.addAll(Arrays.asList(row4.end_date_resorption_versions.split(",")));

// populating data : end_date_supported_versions
myStringList_edsv.addAll(Arrays.asList(row4.end_date_supported_versions.split(",")));

// populating data : end_date_recommended_versions
myStringList_edrev.addAll(Arrays.asList(row4.end_date_recommended_versions.split(",")));

// For => end_date_resorption_versions
for (String ListOfDateString : myStringList_edrv) {
			dates.add(sdf.parse(ListOfDateString));
	}
	// For end_date_supported_versions
for (String ListOfDateString_edsv : myStringList_edsv) {
			dates_edsv.add(sdf.parse(ListOfDateString_edsv));
	}
	// For end_date_recommended_versions
for (String ListOfDateString_edrev : myStringList_edrev) {
			dates_edrev.add(sdf.parse(ListOfDateString_edrev));
			}

End Code

// Output row

// getDate min end_date_resorption_versions
	Date minDate = Collections.min(dates);
	String strDate = sdf.format(minDate);
        System.out.println(" getDate min end_date_resorption_versions : "+strDate);	

// getDate min end_date_supported_versions
	Date minDate_edsv = Collections.min(dates_edsv);
	String strDate_edsv = sdf.format(minDate_edsv);
       System.out.println(" getDate min end_date_supported_versions : "+strDate_edsv);

// getDate min end_date_recommended_versions
	Date minDate_edrev = Collections.min(dates_edrev);
	String strDate_edrev = sdf.format(minDate_edrev);
        System.out.println(" getDate min end_date_recommended_versions : "+strDate_edrev);	
// 

row6.end_date_resorption_versions 	= strDate;
row6.end_date_supported_versions	= strDate_edsv;
row6.end_date_recommended_versions	= strDate_edrev;
System.out.println(" THE END " );

And When I run the job, here's the result.

I get what I want when I put "System.out.println", but my output is like my input...

0683p000009Ma88.png

at the limit if I had the same values in the columns, I could use a tAggregateRow to have only a single row

where i'm wrong ?

Regards

Labels (3)
0 Replies