Do not input private or sensitive data. View Qlik Privacy & Cookie Policy.
Skip to main content

Announcements
Discover how organizations are unlocking new revenue streams: Watch here
cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 
Anonymous
Not applicable

sql request different table join

Hi 

I ve got 3 different schemas of tables from oracle and I have a sql request to execute that contains left outer join on those tables and I want to write the result of the sql request in a mysql database 

how can I do that ?

what component should I use ?  

pls help 

thank you 

Labels (4)
28 Replies
fdenis
Master
Master

c'est que tu est sur une version libre.
du coup tu doit rentrer toutes les (7 je crois) colonnes et leur type.

Anonymous
Not applicable
Author

je suis effectivement en version libre pour tester le produit avant l'achat 

si je dois rentrer les 7 à la main, comment je fais pour dire que tel ou tel variables fait partie de tel ou tel tables ? 

parce que j'ai besoin par exemple de "nompat" de la table ZY00 et de "corps" de la table ZYGR 

Merci 

fdenis
Master
Master

cette structure doit pouvoir contenir le résultat de ta requête. ta requête doit fournir les informations dont tu a besoin.
il n'y a pas de notion de table ici.
Anonymous
Not applicable
Author

du coup comment je fais pour différencier la variable "corps" qui existe aussi bien dans les 2 tables or que j'en veux une spécifiquement ? 

fdenis
Master
Master

votre select peut retourné un resultset contenant des colonnes ordonnées. ces données peuvent provenir de differentes tables (si vous avez fait des jointure).
la structure de donné que vous définissez respecte cet ordre.
définissez corp1 et corp2 dans la structure, c'est leur position qui sert a récupérer les donnés.
Anonymous
Not applicable
Author

Hello All,

This is an international forum and English is the language we use. Posting in English will allow you and other community users to get more visibility and more help. Thanks for your understanding!

Best regards

Sabrina

fdenis
Master
Master

sorry it's sometime easier to explain in a mother language.
Anonymous
Not applicable
Author

ok im going to continue in English 

you said the position will be used to get back the data but how do I say : "ok this data is on that position and the other on that position ?" 

thank you 

fdenis
Master
Master

it's in your select :
Select position1, position2, position3 … from …
so in talend structure, position1 go to the first line and so on