Skip to main content
Announcements
Qlik Connect 2024! Seize endless possibilities! LEARN MORE
cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 
ThijsBastiaensen
Contributor
Contributor

Nmbrs tabellen samenvoegen

Hi Qlik community, 

Ik heb een gegevensverbinding aangelegd tussen Qlik sense en Nmbrs opgezet. Hierin maak ik gebruik van een api die de gegevens inlaadt, maar op het moment van laden wordt de tabel gesplitst in 2 tabellen terwijl ze bij elkaar horen. Vervolgens lukt het niet om de tabellen te kopellen aangezien ze verschillen in grootte en er geen sleutelveld aanwezig is. Is er een mogelijkheid om de twee tabellen samen in te laden tot 1 enkele tabel. Zoals je in bijgevoegde afbeelding kunt zien wordt het employeeID apart geladen van employeeBasicInfo terwijl dit samen zou moeten gaan.

Groet Thijs

Qlik Data Gateway   Qlik REST Connector  

Labels (3)
7 Replies
JHuis
Creator III
Creator III

Beste Thijs,

 

er zijn meerdere mogelijkheden:

Je kan bijvoorbeeld gebruik maken van een Concatenate functie waarin je meerdere tabellen samenvoegd tot 1 tabel. 

 

Misschien kan ik je verder helpen als ik de data kan zien, in ieder geval hoe de beide tabellen eruit komen qua naamgevingen. Dan zal ik je kunnen helpen met het scripten. 

ThijsBastiaensen
Contributor
Contributor
Author

Bedankt voor je reactie,

In de bijgevoegde afbeelding zie je hoe de tabellen worden geladen, namelijk als 2 losse tabellen die geen overeenkomst kennen. 

ThijsBastiaensen_0-1682947594986.png

 

Op het moment dat ik de functie Concatenate toevoeg aan het script worden de tabellen inderdaad gekoppeld maar wordt het aantal rijen verdubbeld en ontstaan er vele lege cellen. 

JHuis
Creator III
Creator III

EmployeeList_KEY_data & EmployeeList_KEY_dataa hebben niet dezelfde data?  Dan zal je deze kunnen hernoemen in het script en een join kunnen doen.  Weet niet of dat lukt? 

 

ThijsBastiaensen
Contributor
Contributor
Author

ThijsBastiaensen_0-1683102167775.png

Als ik de join functie gebruik in het script wordt hij als volgt ingeladen waardoor de tabel nog altijd onbruikbaar is. Is hier een oplossing voor?

 

JHuis
Creator III
Creator III

Beste Thijs, 

Het ligt er wel een beetje aan hoe je data in elkaar zit wat de beste optie is. 

Ik hoop dat ik het zo duidelijk kan maken:

Als je een concatenate functie gebruikt komen je 2 tabellen onder elkaar. Data tabel 1+2.

Als je wil joinen moet er een veld zijn in de data met een unieke key, dan kan je ze pas naast elkaar plaatsen. Of je moet het Key veld toevoegen aan de data of deze moet beschikbaar zijn. Misschien kan je mij een voorbeeld sturen van de data? Dit kan natuurlijk anoniem zijn, maar moet wel een realistich beeld geven van je data. 

Anders zou ik je dan echt niet verder kunnen helpen...

ThijsBastiaensen
Contributor
Contributor
Author

ThijsBastiaensen_0-1683106226630.pngThijsBastiaensen_1-1683106292658.pngThijsBastiaensen_2-1683106323952.png

Dit is de inhoud va de drie tabellen, zoals je kunt zien hebben de drie tabellen niet allemaal hetzelfde aantal rijen en een sleutelveld. Terwijl ze wel uit dezelfde API worden opgevraagd, maar nu kan de tabel funties_data niet juist worden gekoppeld aan de tabel functies_functions terwijl deze wel bij elkaar horen.

martinkarssen
Contributor
Contributor

Hi Thijs,

Heb je ook een voorbeeld van de connectie naar Nmbrs? Heb je dat met de REST connector gedaan?

Gr. Martin