Skip to main content
Announcements
See what Drew Clarke has to say about the Qlik Talend Cloud launch! READ THE BLOG
cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 
Purushothaman
Partner - Creator III
Partner - Creator III

Table chart : Text Color Expression with ‌Upwards and Downwards Symbol

Hi Experts,

My Requirement is add Upwards🔼   and Downwards Symbol🔽 in Table chart under Text Color Expression.

Below is the image example:

Purushothaman_0-1655803261880.png

Below is the my Text Color expression;


if((


NUM(


SUM({<BrGrp1,BrGrp2,[Year Base],[Year Half Base],[Year Quarter Base],[Year Month Base],Year_Offset={"0"},[Year Month_Offset]={"0"},[Year Quarter Offset]={"0"},[Year half year offset]= {"0"},YTDFlag = {"0"},[Year Month Base (YYYYMM)]={">=$(vMonth_Min) <=$(vMonth_Max)"}>}VV)
/
SUM(TOTAL <COUNTRY,PRICESEG,[Year Month Base],[Year Quarter Base],[Year Half Base]>{<BrGrp1,BrGrp2,[Year Base],[Year Half Base],[Year Quarter Base],[Year Month Base],Year_Offset={"-1"},[Year Month_Offset]={"0"},[Year Quarter Offset]={"0"},[Year half year offset]= {"0"},YTDFlag = {"0"},[Year Month Base (YYYYMM)]={">=$(vMonth_Min) <=$(vMonth_Max)"}>}VV)

-

SUM({<BrGrp1,BrGrp2,[Year Base],[Year Half Base],[Year Quarter Base],[Year Month Base],Year_Offset={"0"},[Year Month_Offset]={"0"},[Year Quarter Offset]={"0"},[Year half year offset]= {"0"},YTDFlag = {"0"},[Year Month Base (YYYYMM)]={">=$(vMonth_Min) <=$(vMonth_Max)"}>}VV)
/
SUM(TOTAL <COUNTRY,PRICESEG,[Year Month Base],[Year Quarter Base],[Year Half Base]>{<BrGrp1,BrGrp2,[Year Base],[Year Half Base],[Year Quarter Base],[Year Month Base],Year_Offset={"0"},[Year Month_Offset]={"0"},[Year Quarter Offset]={"0"},[Year half year offset]= {"0"},YTDFlag = {"0"},[Year Month Base (YYYYMM)]={">=$(vMonth_Min) <=$(vMonth_Max)"}>}VV),'#,##0.0%')

)>0,Blue(),Red())

 

Anyone, Please help!!

Thank you!!

 

1 Solution

Accepted Solutions
brunobertels
Master
Master

Hi 

May be replace your format number ('#,##0.0%')  by this one  : 

 

'▲  #,##% ;▼-  #,##%'

View solution in original post

2 Replies
brunobertels
Master
Master

Hi 

May be replace your format number ('#,##0.0%')  by this one  : 

 

'▲  #,##% ;▼-  #,##%'

Purushothaman
Partner - Creator III
Partner - Creator III
Author

@brunobertels  Great! Its working. Thanks for your timely help!!