Skip to main content
Announcements
Get Ready. A New Qlik Learning Experience is Coming February 17! LEARN MORE
cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 
Not applicable

Combine several Excel files (Association de plusieurs fichiers excel)

Hello everyone,

I need you to solve a concern that I found during loading of data from 2 Excel files.

In fact I wanted to link two excel files by a column (like I'm going to do a join by that column that represents a reference), I managed to link the two files, you only have to give the same name to two columns when I load my data, that shows me the tables schema in QlikView there is a link between the two tables, until then it's good. For example for the first file I: the column that contains these reference values: 1,2,3,4,5,6 and the second contains files that: 1,4,5,7,8,9.

After loading, you can see a single column reference that is the concatenation of two field values, but I noticed that there are duplicates. the result is as follows: 1,1,2,3,4,5,6,7,8,9.

the problem is that the data for the 2 files after a selection of the reference 1, select the 2 lines that contains the value 1, if the data from a single file to be displayed.

I tried even with & LEFT JOIN RIGHT JOIN, but always the same concern, the files are not related.

Thank you for helping me solve this.

Translated with Google Translate - Qlik Community Administrative Team

Bonjour à tous,

J'ai besoin de votre afin de résoudre un souci que je l'ai trouvé pendant le chargement des données provenant des 2 fichiers excel.

En effet je voulais lier 2 fichiers excel par une colonne ( comme si je vais faire une jointure par cette colonne qui représente une référence), j'ai réussi à lier les 2 fichiers, il suffit de donner le même nom aux 2 colonnes, quand je fais load de mes données, ça m'affiche au schéma des tables dans QlikView qu'il existe une liaison entre les 2  tables, jusqu'au là c'est bon. Par exemple pour le 1er fichier j'ai :  la colonne référence qui contient  ces valeurs : 1,2,3,4,5,6 et le 2ème fichiers qui contient : 1,4,5,7,8,9.

Après le chargement, on peut voir une seule colonne référence qui fait la concaténation des valeurs des 2 champs, mais j'ai remarqué qu'il existe des doublons. le résultat est comme suit : 1,1,2,3,4,5,6,7,8,9.

le problème c'est que pour avoir les données des 2 fichiers après une sélection du référence 1, il faut sélectionner les 2 lignes qui contient la valeur 1, sinon les données d'un seul fichier qui seront affichées.

J'ai essayé même avec LEFT JOIN & RIGHT JOIN, mais toujours le même souci, les fichiers ne sont pas liés.

Merci de m'aider à résoudre ce souci.

20 Replies
Not applicable
Author

yes it works when I add trim().

Thank you all for your help