Skip to main content
Announcements
Introducing Qlik Answers: A plug-and-play, Generative AI powered RAG solution. READ ALL ABOUT IT!
cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 
Not applicable

Selecting max / min values

Hi guys,

I need to extract the max and the min values using the following expression:

sum({$<[P&L Category] = {'Revenue'}>}[Indirect Reversed (£'000)]+[Direct Reversed (£'000)]))-(sum({$<[P&L Category] = {'Cost'}>}[Indirect Reversed (£'000)]+[Direct Reversed (£'000)]))) / if(((sum({$<[P&L Category] = {'Revenue'}>}[Indirect Reversed (£'000)]+[Direct Reversed (£'000)])))<0,-1*(((sum({$<[P&L Category] = {'Revenue'}>}[Indirect Reversed (£'000)]+[Direct Reversed (£'000)])))),((sum({$<[P&L Category] = {'Revenue'}>}[Indirect Reversed (£'000)]+[Direct Reversed (£'000)]))))

The expression is used to show profit margin for a product family. How do I find out what is the highest and the lowest margin? I need this to be the expression in the input box as I'll use the number somewhere else.

Thanks.

1 Reply
Nicole-Smith

You probably need something like:

max(aggr(sum({$<[P&L Category] = {'Revenue'}>}[Indirect Reversed (£'000)]+[Direct Reversed (£'000)]))-(sum({$<[P&L Category] = {'Cost'}>}[Indirect Reversed (£'000)]+[Direct Reversed (£'000)]))) / if(((sum({$<[P&L Category] = {'Revenue'}>}[Indirect Reversed (£'000)]+[Direct Reversed (£'000)])))<0,-1*(((sum({$<[P&L Category] = {'Revenue'}>}[Indirect Reversed (£'000)]+[Direct Reversed (£'000)])))),((sum({$<[P&L Category] = {'Revenue'}>}[Indirect Reversed (£'000)]+[Direct Reversed (£'000)])))), YourDimensions))

and

min(aggr(sum({$<[P&L Category] = {'Revenue'}>}[Indirect Reversed (£'000)]+[Direct Reversed (£'000)]))-(sum({$<[P&L Category] = {'Cost'}>}[Indirect Reversed (£'000)]+[Direct Reversed (£'000)]))) / if(((sum({$<[P&L Category] = {'Revenue'}>}[Indirect Reversed (£'000)]+[Direct Reversed (£'000)])))<0,-1*(((sum({$<[P&L Category] = {'Revenue'}>}[Indirect Reversed (£'000)]+[Direct Reversed (£'000)])))),((sum({$<[P&L Category] = {'Revenue'}>}[Indirect Reversed (£'000)]+[Direct Reversed (£'000)])))), YourDimensions))