Do not input private or sensitive data. View Qlik Privacy & Cookie Policy.
Skip to main content

Announcements
Join us to spark ideas for how to put the latest capabilities into action. Register here!
cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 
pasayan19
Contributor
Contributor

Qlikview Variables

hello experts,

I have to variables to know ST_Algemeen and ST_Algemeen1.

I want them to put together as 1 variable Common_ST.

Afterwards I can work with this common variable.

I have try out everything but without success.

For you I know very easy???

See the bold variables

FOR EACH vFile in FileList('lib://Transportlijsten\*.csv')

LET vQVD = replace(vFile, '.csv', '.qvd');

IF ALT(FileSize('$(vQVD)'), 0) = 0 then

NextFile:

Load*,   

if(#ZnaarC=' 1 ' ,Namech,ST_Algemeen1) AS ST_common;

LOAD*,

Minute([Transporttijd])&':'& Second([Transporttijd]) As Transporttijd2;

LOAD*,

[Endtime_common] -[Starttime_common] AS Transporttijd;

LOAD*,

Date(Timestamp#([Date_common],'DD-MM-YYYY'),'WWWW') AS LongDayNames;

LOAD*,

Timestamp(Timestamp#([Date_common],'DD-MM-YYYY'),'DD-MM-YYYY') AS Common_Date;

LOAD

'1'                                                                         as #Nr_transporten,      

@1                                                                        AS "Transport ID",

@2                                                                        AS TransportCode,

Timestamp(Timestamp#(@4,'YYYY.MM.DD hh:mm:ss'),'DD-MM-YYYY hh:mm:ss') AS "EHB in Time",

Timestamp(Timestamp#(@4,'YYYY.MM.DD hh:mm:ss'),'DD-MM-YYYY') AS Date_common,                           

Timestamp(Timestamp#(@4,'YYYY.MM.DD hh:mm:ss'),'hh:mm') AS Starttime_common,

@5 AS "EHB in ST",

'St_'&@5  AS ST_Algemeen,  

If(@5<25,1) As #CnaarZ,

If(@5>25,1) As #ZnaarC,                                                       

IF (@8 =0,''),IF(@8 =15,'St_15 Nam',IF(@8 =16,'St_16 Nam',IF(@8=22,'St_22 Nam',IF(@8=23,'St_23 Nam', IF(@8=24,'St_24 Nam'))))) As Namech,                                                      

@6 AS Destination,                                                                                                                                                                                                                        

Timestamp(Timestamp#(@7,'YYYY.MM.DD hh:mm:ss'),'DD-MM-YYYY hh:mm:ss') AS "EHB out Time",

Timestamp(Timestamp#(@7,'YYYY.MM.DD hh:mm:ss'),'hh:mm') AS Endtime_common,

@8 AS "EHB out ST",

'St_'&@8 AS ST_Algemeen1,

@5&','&@8 AS "Key EHB station",          

@9 AS "Des Error",

@10 AS "Cart type",

If(@10 = 02,1) AS DC,

@11 AS "TR nr",

'TR'&@11 AS "Storings oort",

If((Timestamp(Timestamp#(@7,'YYYY.MM.DD hh:mm:ss'),'DD-MM-YYYY hh:mm:ss')-Timestamp(Timestamp#(@4,'YYYY.MM.DD hh:mm:ss'),'DD-MM-YYYY hh:mm:ss'))>0.0138888888888890, 1, 0) AS "op tijd/ te laat numeriek >20min",                                  // 3 mogelijkheden var1>20min, Var2>30min, Var3>45min,

If((Timestamp(Timestamp#(@7,'YYYY.MM.DD hh:mm:ss'),'DD-MM-YYYY hh:mm:ss')-Timestamp(Timestamp#(@4,'YYYY.MM.DD hh:mm:ss'),'DD-MM-YYYY hh:mm:ss'))>0.0138888888888890, 'Te laat', 'Op tijd') AS "op tijd/ te laat >20min",              // Verplaatst naar join hieronder

If((Timestamp(Timestamp#(@7,'YYYY.MM.DD hh:mm:ss'),'DD-MM-YYYY hh:mm:ss')-Timestamp(Timestamp#(@4,'YYYY.MM.DD hh:mm:ss'),'DD-MM-YYYY hh:mm:ss'))>0.0208333333333334, 1, 0) AS "op tijd/ te laat numeriek >30min",

If((Timestamp(Timestamp#(@7,'YYYY.MM.DD hh:mm:ss'),'DD-MM-YYYY hh:mm:ss')-Timestamp(Timestamp#(@4,'YYYY.MM.DD hh:mm:ss'),'DD-MM-YYYY hh:mm:ss'))>0.0208333333333334, 'Te laat', 'Op tijd') AS "op tijd/ te laat >30min",

If((Timestamp(Timestamp#(@7,'YYYY.MM.DD hh:mm:ss'),'DD-MM-YYYY hh:mm:ss')-Timestamp(Timestamp#(@4,'YYYY.MM.DD hh:mm:ss'),'DD-MM-YYYY hh:mm:ss'))>0.031251, 1, 0) AS "op tijd/ te laat numeriek >45min",

If((Timestamp(Timestamp#(@7,'YYYY.MM.DD hh:mm:ss'),'DD-MM-YYYY hh:mm:ss')-Timestamp(Timestamp#(@4,'YYYY.MM.DD hh:mm:ss'),'DD-MM-YYYY hh:mm:ss'))>0.031251, 'Te laat', 'Op tijd') AS "op tijd/ te laat >45min"

FROM $(vFile)

(txt, codepage is 28591, no labels, delimiter is ';', msq)

WHERE @2 > 0 and @2 < 88  and @6 > 0 ;  //and @9 < 88 and @9] > 88;

STORE NextFile INTO $(vQVD) (qvd);

DROP TABLE NextFile;

END IF

NEXT

Transportlijsten:

LOAD *

FROM   [lib://Transportlijsten\*.qvd] (qvd);

CONCATENATE("FHVS meldingen$")

LOAD *

RESIDENT "Transportlijsten";     

DROP TABLE "Transportlijsten";   

1 Reply
rogerpegler
Creator II
Creator II

If, as part of the load statement,  you want a third field,  Common_ST, which is equivalent to ST_Algemeen & ST_Algemeen1, then just have the following as an additional row in the load statement:

'St_'&@5&'St_'&@8 AS Common_ST

Notes:
1. These are fields not variables
2. You can't have say "ST_Algemeen & ST_Algemeen1 AS Common_ST" in the same load statement as where ST_Algemeen and ST_Algemeen1 are being created as they don't  exist until the load statement has completed