Unlock a world of possibilities! Login now and discover the exclusive benefits awaiting you.
How do I calculate a% stake per line compared to a total
Example
Total 150
Line 1 15 = 10%
Line 2 D 25 = 16.6%
Rad 3:05 a.m. = 3.3%
Series 4105 = 70%
The term I use the sum and get a total in the table but I want a new column with% s per line
Translated with Google Translate - Qlik Community Administrative Team
Hur beräknar jag en % andel per rad i förhållande till en total
Exempel
Total 150
Rad 1 15 =10%
Rad 2 25 = 16,6%
Rad 3 5 = 3,3%
Rad 4 105 = 70%
I uttrycket använder jag sum och får en total i tabellen men jag vill ha en ny kolumn med % talet per rad
Om du har ett fält som heter Belopp som du vill göra beräkningen på, och detta skall göras i en pivottabell, så kan du använda följande som formel:
Sum( Belopp ) / Sum( Total Belopp )
Täljaren kommer att vara olika på all rader (15, 25, etc) medan nämnaren kommer att vara 150 överallt. Sedan är det bara att formatera som procent på Nummerfliken i pivottabellens egenskaper.
Du skall inte använda ALL då den gör något annat: Den nonchalerar även alla val du gjort, och det tror jag inte du vill.
HIC
Translation (by Google translate):
How do I calculate a% stake per line compared to a total
The term I use the sum and get a total in the table but I want a new column with% s per line
Sorry, I do not speak Swedish, so you have to do with English .
I assume "Rad" is the name of the value.
Two options, depending on your need:
- Make the 2nd column a copy of the first column (use "=column(1)" for example) and select "relative" (found in the exact middle of the Expression tab)
- Add this expression to the 2nd column: = sum(Rad)/sum(ALL Rad)
Hope this helps.
Hello
Thank you
the little word ALL helped me a lot....
Best regards
Lennart S
Från: Onno van Knotsenburg
Skickat: den 24 juni 2015 13:47
Till: Lennart Stenius
Ämne: Re: - beräkna andel av total
Om du har ett fält som heter Belopp som du vill göra beräkningen på, och detta skall göras i en pivottabell, så kan du använda följande som formel:
Sum( Belopp ) / Sum( Total Belopp )
Täljaren kommer att vara olika på all rader (15, 25, etc) medan nämnaren kommer att vara 150 överallt. Sedan är det bara att formatera som procent på Nummerfliken i pivottabellens egenskaper.
Du skall inte använda ALL då den gör något annat: Den nonchalerar även alla val du gjort, och det tror jag inte du vill.
HIC
Tack det funkade
Testade med ALL istället för TOTAL men då fick jag problem
//Lennart S
Från: Henric Cronström
Skickat: den 24 juni 2015 14:45
Till: Lennart Stenius
Ämne: Re: - beräkna andel av total
I agree with HIC (no real surprise there): It depends on what you want to achieve if you should use ALL or TOTAL.
Check with your customer and test to see what fits you(r customer) most .
I claim that you should never use the ALL qualifier. It is a legacy functionality that eventually will disappear.
If you want to disregard the dimensional grouping – Use the Total qualifier.
If you want to disregard the selection – Use {1} in Set Analysis
So, instead of ALL, you should use both {1} and Total.
HIC